Vårt erbjudande

Comsystem Mobility AB hjälper företag och offentlig sektor att avropa och implementera handhållen kommunikationsutrustning med tillhörande tjänster, support och logistik.

Vårt Erbjudande bygger på att skapa kontroll över företagets mobilpark och samtidigt möjliggöra en kostnadseffektiv hantering för kundens mobila livscykel. Försäljningen sker rikstäckande med en flexibel och användarvänlig e-handelsplattform som bas.

Vårt Mål är att avlasta intern IT och samtidigt förbättra upplevelsen för slutanvändaren.


Produktförsörjning

Comsystem har 20 årig historik inom telekombranschen och har en bred portfölj innehållande marknadens högst ansedda varumärken inom IT och telekom.

Våra medarbetare innehar stor kunskap kring produkterna och är behjälpliga med rekommendationer och lämpliga paketeringar som passar just din organisations behov.

Vi anser att telekom och IT är så mycket mer än bara hårdvara och mjukvara och har därför bestämt oss för att bli experter på att addera tjänster till vår leverans.

Vi vill helt enkelt göra livet lättare för alla IT ansvariga.

Key Account Managers

Våra Key Account Managers arbetar över hela landet i nära dialog med våra kunder. Det är via en bra och lyhörd relation ett utvecklande och framgångsrikt samarbete byggs!

Våra Key Account Managers är ytterst ansvariga för hela flödet samt att vår leverans till er fungerar tillfredsställande och innefattar det vi enats om. De ansvarar också för att hålla er uppdaterade kring vad som händer på marknaden, rekommendera standardsortiment och se till produkternas livscykelhantering fungerar.

Service Desk

Vi som arbetar på Comsystem Service Desk har en viktig uppgift, vi vill vara en tillgänglig samarbetspartner för våra kunder. Alla våra ärenden handläggs med en hög servicekänsla och alltid med våra kunder i fokus. Det gäller allt från beställningar, leveranser, returer och vägledning vid garantiärenden.

När du står inför ett produktval och är i behov av ett bollplank hjälper våra specialister dig att hitta rätt lösning. Vi vill med vår tillgänglighet och kompetens stötta dig i din verksamhet och vardag. För oss är det viktigt att du känner dig trygg i kontakten med oss.

Vi håller öppet samtliga vardagar mellan 08.00 till 17.00. Du kommer i kontakt med oss via telefon, e-post eller så lägger du ett ärende till oss.

Varmt välkommen att kontakta oss på Service Desk

Logistik

Att vara en duktig logistiker är en förutsättning för alla återförsäljare och vi jobbar därför hårt med att trimma våra flöden.

Beställningar inkomna innan kl. 12:00 levererar vi snabbt och säkert till dagen efter.

För att trygga tillgången på produkter har vi kopplat ihop vårt affärssystem med flera distributörers system vilket ger oss möjligheten att förutom att nyttja vårt eget lager i Solna också leverera direkt från våra distributörers lager. Varför ha ett lager när man kan ha flera?

En viktig sak för oss är att du hela tiden ska ha full kontroll på din leverans från oss. Oavsett om det gäller en beställning av hårdvara, ett servicesärende eller en fakturafråga så kan du i webbshopen enkelt följa hur vi sköter oss.

E-handel

När vi byggde vår nya e-handel hade vi just dig i åtanke. Vår ambition var att skapa en rättfram shop som fungerar både i datorn, plattan och mobilen där du enkelt kan hitta vad du söker och snabbt checka ut din varukorg.

Shopen är också fullt automatiserad vad gäller produkter, bilder, priser, specifikationer, tillbehörskopplingar, ordrar och bekräftelser. Då shopen fungerar av sig själv kan vi lägga mer tid på att hjälpa dig!

I vår webbshop har vi också lagt mycket kraft på att leverera ett mervärde i form i form av relevant statistik och data som hjälper dig att överblicka din leverans. Vi har också bäddat in ett ärendehanteringssystem för att kunna erbjuda dig bättre service och support.

Vår e-handelslösning har också på kundnivå stora anpassningsmöjligheter. Vi kan således inreda och fylla shopen med artiklar och paket utifrån era önskemål.

Många företag och offentliga verksamheter använder idag sitt egna inköpssystem för att beställa av oss. För detta ändamål stödjer vi av SFTI rekommenderade Sve-formaten och hanterar idag kataloger och orders från exempelvis Visma Proccedo och Ariba.

Support

När du bestämt dig för att du behöver hjälp vill vi inte att du bränner tid genom att fråga din kollega eller går ner på butiken i stan. Du är nämligen mer än välkommen att kontakta oss så spar du tid genom att få rätt hjälp direkt.

Vi har staffat upp med branschens bästa service desk medarbetare som svarar på dina frågor och löser dina ärenden mellan 08:00-17:00 alla arbetsdagar.

Vår support kan agera som 1st line mot dina slutanvändare eller som 2nd line och stöd för dina beställare eller it. Vi har kompetens inom mobilitet, operatörsrelaterade frågor, mobile device management, Microsoft Lync och Telia Centrex samt ett stor generellt ”know how” som bottnar i 20 års erfarenhet av telekom.

Säkerhet

Säkerhet i mobila terminaler och tekniken för det har varit på tapeten under många år nu men fortsatt är det få som implementerat ett MDM system. Anledningen är att det historiskt varit relativt dyrt och komplext, IT har inte velat ha ännu ett system att drifta och tekniken gått framåt i en rasande fart.

Detta har NU förändrats, det är varken dyrt eller komplext längre. Att implementera ett MDM verktyg är knappt att beteckna som ett projekt längre. Dessutom kan du lägga driften i molnet och all hantering på oss. Vi kan dessutom hjälpa dig att ta fram tydliga säkerhetspolicys, bygga säkerhetspaket och rulla ut dessa på dina enheter.

Nedan har vi punktat upp några av dem möjligheter som finns i och med ett MDM verktyg:

  • Kontroll i realtid över samtliga mobila enheter i er miljö
  • Tvingade säkerhetspolicys utan att låsa ner och försvåra för användaren
  • Kontroll på använda appar och möjlighet till restriktioner
  • Komplett hantering av borttappade och förlorade enheter
  • Realtidsbackup av data och återställning av data till ny terminal
  • Möjlighet till self service för dina användare

Enkelhet

Under begreppet ”enkelhet” har vi samlat alla våra mervärdestjänster. Det handlar om allt från klistra på displayfilm och konfigurera mailen i telefonen innan leverans till utbildningar, utrullningar och produktion av webbaserade företagsanpassade guider.

Nedan har vi punktat upp några av dem tjänster som gör din tillvaro lite enklare:

  • Konfiguration och bundling av produkter
  • SWAP och utbytestjänster för mobiltelefoner
  • Produktion av webbaserat användarstöd. Ett exempel finns här
  • Produktion av webbaserad datainsamling
  • Utbildning mobilitet (Android, iOS och WP8)
  • Utbildning MDM (Revival, Mobile Iron)
  • Utrullning och implementation av ny hårdvara

Laddar...